Nabór wniosków o świadczenie "Dobry start"
1 lipca ruszył nabór elektronicznych wniosków o świadczenie „Dobry start”
Od sierpnia papierowe wnioski będą przyjmowane w gminach
Wniosek o świadczenie można składać online od 1 lipca - przez portal informacyjno-usługowy Emp@tia, bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS. Od 1 sierpnia będzie można składać także wnioski w formie papierowej - bezpośrednio w urzędzie gminy lub listownie.
Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Złożenie wniosku o świadczenie "Dobry start" w lipcu lub w sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Jeśli wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub w listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku.
Świadczenie "Dobry start" w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 lat. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. "Dobry start" nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola i na dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub w szkole.