Punkt Potwierdzający Profil Zaufany ePUAP
Minister Administracji i Cyfryzacji wyraził zgodę na pełnienie przez Gminę Cisek funkcji Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP
Uprzejmie informujemy, że Minister Administracji i Cyfryzacji wyraził zgodę na pełnienie przez Gminę Cisek funkcji Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP. Z dniem 1 czerwca 2015 roku można już potwierdzać Profil Zaufany w Urzędzie Gminy Cisek.
Jak to zrobić?
Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP dostępnym pod adresem http://www.epuap.gov.pl. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych (np. Urzędów) – bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej. Jest to łatwo dostępny i bezpieczny elektroniczny kanał udostępniania usług publicznych.
Profil zaufany.
Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Powiatów, Województw i centralnej administracji rządowej). Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.
Profil zaufany ePUAP to zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania (podpisywania). Posiadając nazwę użytkownika (login) i hasło oraz:
- konto poczty elektronicznej (na który przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny) lub
- telefon komórkowy (na który za pomocą SMS-a przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny),
obywatele mogą załatwić wiele spraw urzędowych - np. wysłać pismo do Urzedu Gminy, założyć firmę przez internet czy elektronicznie sprawdzić i opłacić składki ZUS.
W jaki sposób można założyć profil zaufany?
Z konta założonego na portalu ePUAP wysyłamy wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany. Musimy się w tej sprawie udać do Urzędu Gminy Cisek, gdzie potwierdzimy swoje dane osobowe przed urzędnikiem który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego.
Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym.
Sposób działania
Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Właściciel loguje się na stronie www.epuap.gov.pl, wybiera usługę, którą chce zrealizować (np. wysłać pismo do Gminy), wypełnia wniosek, podpisuje go profilem zaufanym, a następnie wysyła wniosek do Urzędu.
Zapraszamy do Punktu Potwierdzającego Profi Zaufany, który mieści się w Urzędzie Gminy Cisek, I piętro, pok. nr 20.
Telefon 77 4871140.
Punkt czynny jest: w poniedziałek od 9:00 do 16:30; od wtorku do piątku od 8:00 do 14:30.